utorok 17. novembra 2015

Sezóna 2015, 2. časť: Letné výzvy

V letných mesiacoch sú dve veci ktoré biker nemá rád. Náhla prietrž mračien spojená s búrkou a krúpami a potom horúčavy, keď už ráno o desiatej je 30°C v tieni. Toto leto bolo hlavne v znamení tropických teplôt, búrky sa mi našťastie vyhýbali.

JÚN

Nohy už majú natrénované, tak hneď ako počasie dovolilo, vyrazil som na prvý tohtoročný 100 kilometrový výlet. Bol to okruh okolo Kysúc. Žiadne roviny, ale pekne cez kopce. V tom poslednom, do časti Čierne na Poľane (ľudovo zvanej Košice), som išiel už na morál. Kŕče ma našťastie nechytali, ale v 30° horúčave zdolávať 3 km dlhý kopec so sklonmi cez 10% nebolo jednoduché. Nie, keď máte v nohách už 80 kilometrov. Túto trasu som absolvoval prvý krát v cyklistických tretrách na zapínacích pedáloch SPD. Musím povedať že teraz si to už bez tohoto systému nedokážem predstaviť a divím sa, ako som bez toho mohol 4 roky jazdiť.
MTB tretry Mavic.
103 km trasa okolo Kysúc
S Jožom sme objavili nový kopec v Beskydoch, volá sa Ostrý a to meno nezískal len tak náhodou. Okrem toho som sólo absolvoval moju obľúbenú trasu cez tri štáty (Slovensko, Česká Republika, Poľsko) na poľskú Ochodzitu. Konečne som na biku vyšliapal Živčákovú, stihol som si odbicyklovať kysucký maratón a aj sa pokochať výhľadom na Kýčerku z osady u Škrabákov.
Chata Ostrý víta cyklistov
Profil Ostrého v smere od Košařisk
lavička na vrchole Ochodzity, oproti v kopcoch
ten biely fliačik je chata na Kozubovej
pre pekný výhľad niekedy netreba
chodiť ďaleko od domu
Najazdené v júni: 835,4 km

JÚL

A je to tu! Mesiac v ktorom som zdolal všetky najväčšie výzvy, ktoré som si na začiatku sezóny predsavzal. Ale po poriadku. Na začiatku roka si vždy naplánujem, kam sa na bicykli v danom roku vyberiem, ktoré kopce zdolám a aké dlhé výjazdy absolvujem. Tento rok sa medzi hlavné ciele zaradili zdolanie Lysej hory, 130 km trasa okolo Beskýd a zdolanie dvoch tisícoviek v rámci jedného výjazdu. Na to všetko som mal v podstate celé leto a časť jesene, ale mne sa to podarilo všetko už v júli! Teda s drobnou chybičkou, ale o tom o chvíľu. 

Lysá hora (1323 m n. m.)
Vyštartovali sme z Frýdlantu nad Ostravicí ako päťčlenná skupina v zložení: Juraj, Juraj, Jožo, Vlado a Vlado. Pod samotný kopec to vydalo na nejakých 23 km a potom to začalo. Stúpanie na Lysú. Ja tu fakt som a drtím pedále! V tom teple (33°C) to nebude ľahké, uvedomujem si už na prvom z dlhých osem a pol kilometra. Ide sa cez les, kde je tieň a dýchateľný vzduch. Medzi druhým a tretím kilometrom je dokonca rovinatá pasáž s krátkym zjazdom a ja si hovorím, už len päť kilometrov, to dám. Lenže náhle končí les a sily rýchlo miznú s každým ďalším šliapnutím, s každým nádychom. Srdce tlčie ako divé. Dnes to nie je môj deň. medzi štvrtým a ôsmym kilometrom až trikrát vždy na pár sekúnd zastavujem a rozdýchavam to. Posledných 500 metrov potom dávam rezignovane, Lysá hora ma dnes porazila. Asi som bol premotivovaný, k tomu to teplo a slnko, ktoré ešte aj hore v tej výške vytiahlo ortuť teplomera na 30°C. Aj s prestávkami mi výstup trval 1:07:57 hod. Keď som písal o drobnej chybičke, myslel som na tento prerušovaný výstup. Cestou dole sa už ale v duchu vyhrážam, že sa tu tohto roku vrátim a kráľovnú Beskýd dám bez zastavenia. V tento moment som netušil že to stihnem ešte v lete.
takmer 10% v priemere od 5 až po 8 kilometer
vítajte na Lysej hore
blankytne modré nebo na Lysej a 30°C,
takých dní vo výške nad 1300 m nebýva veľa
zľava: Juraj, Jozef, Juraj, Vlado, Vlado
a parta angličanov s gitarou

Biely Kríž + Slavíč
Kráľovská horská etapa roku 2015 a vlastne doposiaľ za všetky roky. Klamal by som, keby som napísal že oba vrcholy prekračujú 1000 m n. m., ale obom k tomu chýba málo. Biely Kríž Sulov (943 m n. m.) a Kolářova chata Slavíč (920 m n. m.) pod vrcholom rovnomenného vrchu. Išli sme vo dvojici s Jožom a bol z toho nádherný 84 km dlhý, poldenný výlet. Aj počasie sa umúdrilo a bolo príjemných 23°C. Ideálne podmienky. Celé sme to išli už 4 dni po Lysej hore. Na konto si pripisujem druhý sezónny defekt.
okruh nádherným horským prostredím


Nebolo to len o dvoch veľkých kopcoch


Biely Kríž
Kolářova chata Slavíč
Beskydy Tour 2015
132 kilometrov okolo masívu Beskýd počas ďalšieho tropického dňa, keď maximá dosahovali neuveriteľných 36°C. Išli sme do toho s Jurajom a hneď z rána sme nasadili priam diabolské tempo, ale ono nás to časom prešlo. Trasa viedla cez Turzovku na Klokočov, po pravom ramene vodnej nádrže Šance dole do Ostravice a potom už malebnými beskydskými dedinkami po bočných asfaltových cestách, kde v lete stretnete viac cyklistov ako áut. Čistý čas v sedle sa nakoniec ustálil na 6:01:40 hod. Čo dávalo super priemer 22 km/h. Musím ale napísať, že jazdiť takéto dlhé asfaltové trate je na horskom bicykli nepohodlné a vyústi to v kúpu cestnej mašiny na jeseň, budem o tom viac písať v poslednej časti. A mimochodom, ďalší defekt, tu už to bol v poradí myslím štvrtý, vďaka Jurajovi sme to rýchlo opravili a mohli sme pokračovať.
Beskydy Tour 2015
zopár momentiek
Mesiac júl som zakončil tradične u vody, kde sa nebicyklovalo :)
chorvátske Vodice
Najazdené v júli: 727,4 km


Čo všetko sa udialo v auguste a septembri, na to si vášnivý čitateľ musí počkať do tretej časti. Tešiť sa môže na pretekársku horskú časovku na Rakovej, reparát na Lysej hore, ďalší výjazd cez dve tisícovky v Beskydoch a priestor dostanú aj Štramberk a Hukvaldy.

Tomu kto si to prečítal celé, alebo sa aspoň o to pokúsil patrí moje ďakujem za pozornosť a dúfam že ste pri tom nechytali driemoty. Zívať môžete ;)

3. časť












1 komentár:

  1. Paráda,tento rok kupujem horák,tak sa snáď niekde na Polome stretneme

    OdpovedaťOdstrániť